Actualment, no sé si hauríem de seguir cridant carn a la carn. Un altre tema controvertit i polèmic. Però per això estem, per donar la major informació possible sobre la nostra alimentació diària. Entrem en matèria.
Un bon pollastre de corral, criat a l'aire lliure, menjant els seus animalons i tenim una vida tranquil.la, ens va aportar una proteïna animal excepcional a més de nutrients favorables per al nostre cos. Crec que en això estem tots d'acord. Però actualment és gairebé impossible trobar carn de qualitat, de bona qualitat i segura. I arran d'una mala carn és quan vénen els problemes d'infeccions per bacteris i virus, malalties cardíaques, problemes hormonals, entre altres. Per això escric aquest article, per oferir-vos la veritable realitat del món animal, la veritable crueltat i el veritable engany al consumidor.
Fem una mica d'història mentre anem endinsant-nos en el tema.
A partir de la Revolució Industrial i de la invenció del vagó frigorífic, la carn va començar a tenir una distribució més àmplia, sent més assequible per a la gent que vivia a les grans ciutats, desenvolupant al mateix temps pastures gestionats i pinsos formulats (es va acabar pasturar en el camp), creant-se la cria intensiva d'animals.
Amb tot això, la qualitat de la carn va començar a canviar, a empitjorar, creant una carn més jove però perdent el seu veritable sabor i desplaçant als animals salvatges del seu hàbitat pel creixement de les ciutats. Així es va instaurar la indústria ramadera, on els animals ja no veuen el sol, estan confinats en hàbitats super reduïts cebant-los amb hormones, antibiòtics, corticoides i pinsos a base de restes de vísceres d'altres animals i soja transgènica.
Quan aquesta carn arriba a la nostra cuina hem de anar amb compte amb unes substàncies químiques que poden desenvolupar càncer a l'intestí gruixut, i això no és broma, ni dit per una ‘boja i quisquillosa vegetariana'. Aquestes són:
- Amines herocíclicas, les AHC, que es formen quan cuinem la carn a altes temperatures, com carn a la graella, molt fregida o el rostit al forn deixa grans quantitats en el recipient on la cuinem, així que és millor no prendre la salsa greixosa que es queda plena de AHC. Per disminuir aquestes substàncies, l'ideal seria marinar la carn amb anterioritat (suc de llimona, vinagre de umeboshi), cuinar suaument i acompanyar-la de verdures ja que aquestes impedeixen causar danys en el conducte digestiu.
- Hidrocarburs policíclics aromàtics, els HPA, es creen quan cuinem sobre un foc de llenya fumejant, en un foc de carbó o quan es fregeix la carn a alta temperatura. Es dipositen en el greix de la carn. Si som uns aficionats a les barbacoes, l'ideal seria no tapar la graella perquè el vapors es dissipan i no s'acumularan en el greix.
- Nitrosamines, a gairebé tots ens sona aquest nom, ja que el nitrit és una substància que s'utilitza per a la producció de carns curades envitant el botulisme, però aquest es transforma en nitrat, un potent agent que danya l'ADN, així que és millor moderar les carns curades, cuites, de xarcuteria i salaons. Els nens que consumeixen quantitats excessives de salsitxes, tenen més risc de contraure leucèmia, a causa dels compostos nitrosos que es produeixen en les salsitxes industrials com les utilitzades per fer gossets calents.
Per ara ho deixo aquí. Molta informació per retenir. Seguirem la propera setmana.
Per cert, per si a algú li interessa, no sóc vegetariana però boja o quisquillosa potser sí. Em preocupo per la salut de la meva gent, així que és bo que es conegui l'autèntica veritat de la indústria alimentària.
Cerca qualitat a la teva Nutrició, a la teva Vida i deixem de banda la mediocritat, no ens la mereixem.
Salut i Bons Aliments.