L’Ajuntament de Sóller diu basta. La situació referent als col·lapses de trànsit comença a ser insostenible, estant tan sols a 25 d’abril. Els responsables de la Vila han decidit convocar dues reunions per reclamar mesures urgents tant en el municipi com en les seves entrades. La crispació entre els residents ha crescut notablement durant aquests dies de Setmana Santa, quan jornada sí i jornada també la carretera principal de Sóller s’ha col·lapsat durant quilòmetres. La Vila, que ha duit a terme una sèrie de mesures conjuntament amb el Consell, ha mostrat aquesta setmana el seu clar malestar amb la Direcció General de Trànsit (DGT) «per no haver complit amb la seva part».
Així doncs, el regidor d’Infraestructures i Vies Públiques, Carlos Darder, confirma que «estam molt molests amb la DGT i la Guàrdia Civil de Trànsit per la seva inactivitat a la carretera durant la Setmana Santa, tot això és competència seva, nosaltres tan sols podem actuar dins Sóller». A més, el regidor confirma que «nosaltres estam fent el que està en les nostres mans: hem creat aparcaments dissuasius per descongestionar la carretera principal; vàrem tornar a instal·lar el senyal de prohibit el pas excepte residents a l’entrada d’Isabel II per descongestionar el centre, i també som nosaltres els que parlam cada dia amb la Policia Local perquè avisi a la sala de control del túnel per tal que s’activi l’avís d’aparcaments plens en els panells tant de la Via Cintura com de l’entrada del túnel». El que falta ara, segons l’Ajuntament, és la part de Trànsit, ja que «ells són els que s’encarreguen de la mateixa circulació, el Consell tan sols gestiona les infraestructures», argumenta.
De fet, ja s’han duit a terme fins a quatre reunions entre la Vila i la DGT per tractar el tema, i Darder lamenta que «no han fet res del que ens han promès: ni panells portàtils de camí a Sóller; ni control de vehicles mal aparcats a la carretera; ni sancions als 25 remolcs que dificulten el pas per la zona de la Telefònica; i, el que és més trist, és que no se’ls ha vist ni un sol dia, no han duit a terme ni un sol control de circulació durant tots aquests dies». A més, pactaren que la Policia Local tengués la competència de poder sancionar els vehicles mal estacionats a la carretera emprant els butlletins de Trànsit i, per tant, recaptant doblers per a la DGT, però «ni això han fet, en 8 mesos no han estat capaços d’enviar-nos els citats butlletins», afegeix.
Per tot això demanen noves reunions. Per una banda, Darder ha sol·licitat una reunió a tres bandes amb Consell i DGT per demanar de nou que Trànsit actuï a la via. Mentre que la regidora de Turisme, Llum Castañer, té una reunió dia 7 de maig amb la Conselleria de Territori i Mobilitat «per tractar la problemàtica, ja teníem pensat fer la reunió abans de Setmana Santa. Volem trobar solucions creant més freqüències d’autobús, per tal que no s’hagin d’emprar tants cotxes per arribar a la Vall, i limitant el nombre de cotxes que puguin entrar», comenta la regidora.
‘Welcome to Sollerland’
Aquest és el nom d’una nova iniciativa llençada a través d’un perfil d’Instagram que denuncia la saturació que viu la Vall. El compte empra imatges creades amb intel·ligència artificial per recrear el futur de llocs característics de la localitat. Entre altres, hi ha imatges de la Plaça, el Port, la carretera, els ciclistes o el tramvia. Ha tengut una gran repercussió a tota l’illa i centenars de persones han compartit les imatges.