Setmanari d'informació local - 139 anys

L'Autoritat Portuària de les Balears vol consens en la reordenació del port de Palma

L'Autoritat Portuària de les Balears (APB) ha iniciat una ronda de contactes amb representants de la comunitat portuària i altres agents socials de caràcter social, institucional i econòmic amb l'objectiu d'obtenir el «màxim consens» en la reordenació del port de Palma.

En aquest procés participatiu es pretén recollir les opinions i els requisits específics que es considerin oportuns per a l'elaboració d'una nova proposta que «s'adapti a les necessitats i expectatives de tots els grups d'interès» i en la qual «prevalgui l'interès general», segons ha explicat l'APB en un comunicat.

El president de l'APB, Javier Sanz, ha participat en aquestes trobades amb el seu equip tècnic, en les quals es planteja un nou rumb per al port que «emergeixi d'un ampli consens entre tots els col·lectius participants».

«No es parlarà de pressupostos ni de metres quadrats. Es parlarà de necessitats actuals i de solucions de futur per definir usos, espais i aquelles activitats portuàries que són essencials, a més de garantir l'abastiment de la població», ha matisat.

Per al president de l'APB, la futura reordenació del port de Palma serà «plenament compatible» amb la «sostenibilitat econòmica, ambiental i social, tant de la ciutat de Palma com de les Illes».

D'aquesta manera, l'APB ja ha mantingut reunions amb representants del sector nàutic com la Balearic Marine Cluster, associacions empresarials com l'Associació per al Desenvolupament Nàutic d'Empreses i Autònoms (Adnea) i l'Associació Patronal d'Empresaris d'Activitats Marítimes (Apeam), empreses de reparació d'embarcacions com STP i Astilleros de Mallorca, concessionàries de marines del port de Palma com Club de Mar, Naviera Balear, Pantalán del Mediterráneo, Marina Puerto de Mallorca, Marina Cuarentena i la Lonja Marina Chárter.

També ha fet trobades amb Pimeco, CAEB, Cambra de Comerç i associacions de caràcter social o cultural com els Amics del Museu Marítim de Mallorca, l'Associació Ran de Mar, l'Associació Alzinaires i la Confraria de Pescadors de Palma, entre altres més de 20 institucions, agrupacions o associacions.

Pendent de celebrar-se es troben les reunions previstes amb ARCA, Federació d'Associacions i Activitats Nàutiques per a temes Mediambientals (Fanmed), l'Associació de Comerciants i Industrials del Passeig Marítim (Acoipam), l'Associació de Veïns del Passeig Marítim o el Fòrum de la Societat Civil, sense perjudici de poder ampliar aquests contactes a altres entitats, administracions o grups polítics.

Un cop desistida recentment, per part del Consell d'Administració de l'APB, la proposta de reordenació aprovada el 2020, el port de Palma assumeix ara l'objectiu d'impulsar un «nou rumb per garantir en tot moment la connectivitat marítima i l'operativitat de la cadena logística de les Balears».

A més, es pretén redistribuir les àrees industrials de reparació d'embarcacions i reconstruir la façana marítima de Palma, per cedir espais a projectes d'integració port-ciutat que incloguin iniciatives com la creació d'una escola de vela municipal, la reubicació de l'edifici dedicat a l'FP nàutic-pesquera o el desenvolupament d'un museu interactiu que allotgi també la llotja i la Confraria de Pescadors.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.