Setmanari d'informació local - 139 anys

El petit comerç no millora les vendes tot i l’allau de visitants

La situació és diferent segons el tipus de negoci, però les caixes són similars a altres anys

El carrer de sa Lluna cada dia està ple de visitants que recorren aquesta via. | Irene Cabrer

Les caixes dels negocis locals no reflecteixen la quantitat de gent que visita Sóller. El petit comerç coincideix a dir que les vendes són similars en comparació a altres anys, tot i la quantitat de turistes que han visitat el municipi durant l’estiu. Per tant, la bona temporada turística ajuda a mantenir els establiments petits, però els guanys tampoc són tan elevats per l’allau de visitants que rep la Vall en plena temporada.
No obstant això, els comerciants indiquen que els mesos de juliol i agost són els més fluixos quant a vendes pel tipus de turista que arriba en general a l’illa, en canvi, els visitants que arriben a la tardor i primavera aprecien més el producte que ofereix el petit comerç.
Així i tot, la situació és diferent segons el tipus de negoci. El copropietari de can Toni Reia, Tomeu Castañer comentà que «les vendes en general són molt semblants a les de 2023, però hem atès a més gent per arribar a les mateixes caixes d’altres anys». Si bé, Castañer no es queixa de la temporada, reconeix que els clients de l’estiu «gasten menys o tenen menys poder adquisitiu respecte de l’any passat».

La mateixa situació ha viscut la propietària de Promise, Rosana Fuentes qui assegurà que les vendes «potser han anat molt poc per davall de l’any passat, però hem tengut més volum de feina per igualar pràcticament les caixes». Fuentes apuntà que després de la Covid les temporades «no s’han acabat d’estabilitzar i cada inici de temporada és una incògnita de com anirà». Jerònia Reynés, la propietària d’Exa-jero explica que el carrer de sa Lluna sempre està ple de gent «però això no significa que entrin a comprar dins els negocis, sobretot locals». Ella, que fa 17 anys que regenta la botiga, considera que «els comerços locals de complements i roba són el darrer escaló, perquè ja han gastat en menjar i beure i, per tant, gastar al meu negoci ja és un caprici», digué.

Si més no, també hi ha negocis que han tengut més beneficis que en altres temporades passades. És el cas de la joieria Estela. «El nostre negoci no està enfocat per un turisme de masses, sinó que està més dirigit cap a clients de més qualitat», expressà la gerent Carla Vivas. Per això aquesta temporada han incrementat les caixes gràcies a les vendes a estrangers, «tot i que no és el nostre client habitual», comentà. En botigues enfocades més cap al visitant, com la botiga d’Il·lusions, de Catiana Colom, les vendes també han augmentat, «sobretot després de la pandèmia ha anat a més, tot i que també de cada any tenc més clientela de Sóller».

Client local
Malgrat parlar de la temporada turística, els propietaris del petit comerç de Sóller coincideixen en què els seus clients tanmateix són la població local «que valora la qualitat i la diferència del nostre producte». La majoria de negocis ha esmentat el seu agraïment als sollerics i solleriques que encara aposten per aquest comerç de proximitat, tot i que la campanya d’estiu «serveix com un extra per engreixar el calaix», expressen.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.