Setmanari d'informació local - 139 anys

Els pobles de la Vall rebran 1,2 milions per millorar la xarxa d’aigua

DEIA - DEIA PAGA 17.203,83 EUROS EN CAMIONES DE AGUA PARA EL CONSUME DEL VERANO. EN VERANO LLEGAN A DEIA 229 CAMIONES CISTERNA. | ARCHIVO

Sóller, Deià, Fornalutx i Escorca milloraran l’eficiència del cicle de l’aigua gràcies a una ajuda del Consell. En total rebran 1,2 milions d’euros per executar projectes destinats a l’eficiència i aprofitament dels recursos hídrics a cada municipi.

Pel que fa a Sóller, s’ampliarà el sistema de telectura als comptadors del Port i de Sóller i també es renovarà la xarxa d’aigua potable als carrers Victòria 11 de maig i Bàlitx. En aquest cas la conselleria de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local ha concedit el total del pressupost sol·licitat per l’Ajuntament que apuja a 368.667,62 euros.

La inversió més elevada dels quatre municipis és Escorca, que comptarà amb una inversió de 442.921,14 euros per la canalització del dipòsit de Son Massip als dipòsits d’Es Guix i la divisió d’aquest magatzem d’aigua. En darrer terme, els dos pobles més afectats durant l’estiu per la sequera i la manca d’aigua, Deià i Fornalutx destinaran l’ajuda a millorar la xarxa d’aigua potable.

Deià destinarà 270.959,12 euros a detectar i reparar les fuites d’aigua per evitar pèrdues i Fornalutx farà millores en la distribució de la xarxa gràcies a la inversió de 169.230,77 euros.

D’aquesta manera, els quatre municipis formen part dels 74 projectes presentats pels ajuntaments i mancomunitats subscrits en el Pacte per l’Aigua, signat entre la Conselleria de la Mar i Cicle de l’Aigua i el Consell per reduir el desaprofitament d’aigua potable.

Els ajuntaments beneficiats tenen tres anys (fins al 28 de març de 2028) per executar els projectes i han d’anar acompanyats d’un informe jurídic i tècnic que acrediti les actuacions realitzades per poder-se finançar tal com marca la resolució de l’Agència d’Estratègia Turística de les illes Balears (AETIB).

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.