Setmanari d'informació local - 139 anys

El Desviament serà ‘travessia urbana’ sota control municipal

La Vila arriba un acord amb el Consell i la Policia Local tendrà les competències al tram

62363

Acord entre el Consell de Mallorca i l’Ajuntament de Sóller perquè el tram de la carretera MA-11 (Palma-Port de Sóller), conegut com el Desviament, passi a ser considerat ben aviat com a travessia urbana i per tant baix competència municipal.

Segons ha explicat el regidor de Mobilitat, Josep Porcel, aquesta modificació de la classificació de la carretera, en el tram comprès entre Can Repic i el creuer de l’Horta, es farà sense esperar que s’executi el projecte de reforma integral que el departament de carreteres preveu dur a terme a finals de l’any 2025 i que també inclourà la creació d’un vial cívic en un dels seus costats per facilitar el trànsit de vianants.

Amb aquest acord, l’Ajuntament espera poder començar a posar ordre i començarà a fer-ho prohibint l’aparcament de forma progressiva a mesura que els nous pàrquings estiguin disponibles. S’espera que la presència policial municipal pugui servir per controlar les contínues infraccions derivades de la saturació circulatòria que pateix la via, principal entrada a la Vall i a la Serra a través del túnel de Sóller.

Característiques
Cal recordar que perquè un tram de carretera interurbana, com és la MA-11, pugui ser convertit en travessia urbana al seu pas per dins una població, cas del Desviament, ha de reunir un seguit de condicions. De fet, Porcel admet que en bona part el Desviament «ja funciona com si fos una travessia urbana», perquè hi estacionen vehicles i hi passen vianants, però com que no ho és oficialment, ni hi pot actuar la Policia Local ni es pot garantir la seguretat dels que van a peu.

El fet és que el Desviament compleix, tot i que pel mínim, les condicions per tenir aquesta consideració atès que, segons la legislació vigent una travessia és una carretera en la qual hi ha edificacions consolidades com a mínim en tres parts de la llargària de tot el tram. També ha de tenir una xarxa de carrers que connectin amb un dels seus costats, condició que compleix gràcies als accessos des del camí de Son Pons, costa d’en Llorenç, Cetre, Camp Llarg, carreró d’en Figa i Poetessa Alcover.

Una altra de les mesures que pot prendre l’Ajuntament a partir de la nova condició serà el control de la velocitat i les sancions així com regular l’aparcament i fins i tot prohibir-lo completament, obligant els vehicles a utilitzar els aparcaments dissuasius de Can Tinet o el que també es farà aviat devora la benzinera, i que seran de pagament. La velocitat màxima a les travessies és de 50 km/h, i de 40 km/h per als camions, i per això la Policia Local podrà fer ús del radar mòbil. També actualment ja existeix una limitació de velocitat pròpia de les vies urbanes (50 km/h) que molts usuaris no respecten. Porcel ha incidit que «no deixa de ser un tram de carretera on la Guàrdia Civil de trànsit també seguirà tenint competències».

Tot i això, des de l’Ajuntament s’admet que tot i ser un canvi important, el problema de saturació que pateix aquesta via no se solucionarà fins que no s’apliquin mesures restrictives.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.