Setmanari d'informació local - 139 anys

La zona de baixes emissions redueix els vehicles al centre

La mesura afecta unes 70 hectàrees on sols podran circular els sollerics empadronats

El centre de Sóller quedarà restringit sols a la circulació de vehicles dels residents al municipi. El nou pla que està preparant l’Ajuntament sobre la delimitació de la zona de les baixes emissions (ZBE) afecta unes 70 hectàrees. L’extensió que maneja el departament de mobilitat abraça un perímetre marcat pels carrers d’Isabel II; Sant Jaume i de Pere Serra. Després continua cap al Murterar; el carrer d’Andreu Coll cap a Cetre. La volta segueix cap a la carretera Desviament i fins a la rotonda d’en Repic.
La delimitació afecta dotze carrers del centre de Sóller que canviaran la direcció de circulació actual. D’aquesta manera, l’entrada de vehicles serà pel carrer Cetre i la sortida en direcció Palma serà per Isabel II, afavorint que qui visita el municipi «deixi els cotxes als aparcaments habilitats a la carretera», explicà el regidor de Mobilitat, Pep Porcel. En tot aquest perímetre hi podran circular els vehicles que no estan empadronats al poble, mentre que els residents podran circular per dins l’àrea acotada sense cap dificultat, excepte alguns carrers que l’Ajuntament regularà mitjançant un ACIRE. Serà el cas del carrer de sa Lluna i la volta Piquera, per exemple.

En aquesta àrea delimitada, «només hi podran estacionar els residents i estarà regulat per zona verda, tant els carrers com els aparcaments del centre», assegurà Porcel. De moment, s’està redactant una ordenança pròpia per regular el trànsit en aquestes àrees, la qual també inclourà una sèrie d’excepcions per alguns conductors. És el cas dels busos i serveis de transport públic, els quals «no es veuran afectats, mentre que els conductors amb vehicles empadronats a Mallorca podran circular 24 vegades pel centre, de manera excepcional», avançà el regidor.
No obstant això, la regidoria de Mobilitat treballa també amb un estudi de reordenació dels aparcaments del centre; s’ha fet un estudi de l’impacte econòmic que pugui tenir la implantació de la Zona de Baixes Emissions i un Pla de Mobilitat que modificarà la circulació a tot Sóller i el Port.
Tot i que encara no hi ha data definitiva de quan s’implantarà el pla, el regidor confia arrancar les proves dins el 2025.

Restriccions
La implantació de la Zona de Baixes Emissions al centre de Sóller va associada a una sèrie de restriccions als visitants que arribin al municipi. A més de delimitar la zona amb cartelleria, els accessos estaran regulats per càmeres de vigilància que detectaran quines són les matrícules dels vehicles empadronats a Sóller i quines no. A partir de les dades de què consta el padró municipal, es multarà als infractors.
No obstant això, els vehicles elèctrics de qualsevol indret sí que tendran accés al centre de Sóller, ja que són els que s’adapten més als objectius d’emetre menys gasos contaminants i afavorir un aire més net. Quant al Port de Sóller, tot i que no s’executarà la mateixa normativa, la primera línia; els carrers Bèlgica i la zona de Santa Catalina quedaran molt limitats a la circulació, la qual quedarà reduïda exclusivament per als veïnats que resideixen en aquesta zona tan tensionada del Port de Sóller.

Un aparcament per Biniaraix

Un altre punt on està treballant l’Ajuntament és en l’obertura d’un aparcament a Biniaraix només per a residents al llogaret. Porcel ha negociat un solar amb l’objectiu d’eliminar cotxes del carrer i que el camí de Cas Patró Lau sigui de doble sentit per millorar la circulació entre Fornalutx i Biniaraix. Per tant, l’obertura del pàrquing forma part de les accions del Pla de Mobilitatque prepara l’equip de govern.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.