La implantació de la zona verda ha generat discrepàncies entre usuaris i conductors durant la primera setmana d’aplicació de les zones verdes com a manera per facilitar l’aparcaments només als residents. Les àrees d’estacionament restringit exclusiu per a residents (ZAR) han creat caos i confusió a molts veïnats que encara no coneixen el funcionament d’aquest tipus d’aparcaments.
Per una banda, alguns han manifestat el seu malestar perquè s’han trobat bastants cotxes de lloguer estacionats en aquesta zona verda. O en altres casos, han tengut dificultats per obtenir la targeta perquè a les «oficines de Sóller 2010 encara no ho tenien clar», comenta una usuària. A més, «no ens queda clar si hem de pagar una targeta d’ORA normal i podrem aparcar per tot o en cas contrari n’hem de sol·licitar una d’aparcaments», diuen altres que no tenien cap tipus de targeta per estacionar ni a Sóller ni al Port. Per contra, des de l’equip de govern asseguren que la mesura demandada des de la plataforma SOS Sóller «funciona», sobretot als carrers de Pere Serra i a la zona de la residència «sempre hi ha places buides», explica el regidor de Governació, Carlos Darder. Mentre que en altres aparcaments com Teixidores, el regidor reconeix que «hi ha lloc en funció de l’hora».
Així mateix, Darder explicà que la brigada no ha acabat de pintar totes les zones i sectors assignats per a residents, «no obstant i això s’ha de reconèixer que qui aparca malament se l’està multant així com van passant els agents d’ORA». A pesar d’això, «cada dia trobam cotxes mal aparcats a les zones verdes, però també en zona blava o groga». Per això, el regidor apuntà que la nova ordenança municipal d’ORA que publicà ahir el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) inclou una altra vegada el servei de grua. En aquest sentit, «a part de sancionar es telefonarà a la grua, perquè de vegades no basta multar», assegurà.
Més per Sóller
L’oposició també titllà de caòtica la posada en marxa de la zona ZAR. Més considera que s’hauria d’haver fet «una campanya informativa als ciutadans amb temps» i proposen creuar dades amb l’ATIB per «saber els vehicles matriculats a Sóller com a manera per obtenir la targeta» perquè sigui «més fiable, si no sembla que la mesura és recaptatòria».