Setmanari d'informació local - 139 anys

Denuncien que els han fet fora d'una residència de Palma per haver parlat en català

31093

El jove Eloi Prat ha denunciat, aquest dissabte, un nou episodi de catalanofòbia que s'hauria produït a la residència per a estudiants Mayol de Palma.

El denunciant ha explicat que a la residència Mayol ha rebut «un tracte ofensiu» en el moment de fer el 'check-in' «pel fet de parlar català» idioma que «diuen no entendre».

«Quan ja havia pagat i emplenat un full de reclamació, ens han fet una devolució dels doblers, ens agafen el full i ens fan fora» ha explicat i ha afegit que aleshores, la recepcionista ha telefonat per segona vegada «al seu superior» i «li menteix en explicar-li els fets»

Segons el denunciant, «la recepcionista ens ha dit que aquest establiment és privat i que no estan obligats a entendre el català. Quan he demanat el full de reclamacions he estat atès al telèfon personalment en català pel senyor Rafa sense cap problema».

Prat ha explicat també que «La recepcionista en la seva resposta ha utilitzat expressions del gènere 'así os va' referint-se a la situació actual a Catalunya. Temem que la seva actitud hagi estat fruit del llaç groc que portàvem en la solapa».

El propietari de la residència nega la versió de Prat

dBalears ha parlat aquest dissabte amb el propietari de la residència, Rafel Mayol, qui ha reconegut que hi va haver un incident, però l'atribueix a que el jove va arribar amb una reserva que estava a un nom que no era el seu.

Mayol ha assegurat que al seu establiment «no hi ha cap problema per parlar en català» i ha afegit que «aquí parlam els dos idiomes».

Davant la versió explicada per Rafel Mayol, dBalears ha tornat a contactar amb Eloi Prat que ha ratificat la seva versió i ha aclarit que, efectivament, la reserva estava feta a nom d'un company que havia d'arribar més tard i que disposa de testimonis del que va succeir.

Prat també ha explicat que la recepcionista li va retirar el full de reclamacions que havia començat a emplenar perquè li va dir que com que no era client, no hi tenia dret.

El denunciant ha explicat que la recepcionista li va dir 4 vegades que no l'entenia i que va acabar la conversa parlant en anglès.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.