Setmanari d'informació local - 139 anys

Tips per emprendre un negoci d’hostaleria d'èxit

13763

Les empreses hoteleres són part d'un gran sector de negoci a l’Estat espanyol, on el turisme és una de les principals fonts econòmiques. Tant els hotels familiars com les grans cadenes internacionals sorgeixen de la ment d'emprenedors que ho arrisquen tot per dur a terme la seva idea.
És digna d'esment la trajectòria d'empresaris com el fundador de Sol Meliá, Gabriel Escarrer Julià, qui va emprendre la seva cadena d'hotels quan amb prou feines tenia 21 anys. Primer va obrir l'hotel Altair a Mallorca i, a causa del boom turístic dels anys 60, va anar adquirint més hotels fins a aconseguir la seva pròpia cadena hotelera, anomenada Hotasa. Actualment és líder mundial del sector i posseeix més de 350 hotels distribuïts en 30 països. Un exemple d’emprenedoria arriscat.
Altres cadenes conegudes, com RIU Hotels, Barceló Hotels & Resorts i Iberostar tenen una història de valor després de les seves instal·lacions que motiva als nous emprenedors hotelers a creure en el turisme local, en el seu negoci i a l’Estat espanyol com a centre turístic.

El client és el primer
Per obrir un hotel s'ha de pensar primer en el tipus de clients que es desitja acollir. No és el mateix idear un espai per allotjar a clients d'alt standing que busquen una experiència de luxe i relax, que a senderistes o a pelegrins del camí de Santiago, per exemple. Aconseguir cobrir les necessitats del públic deu ser el principal objectiu en el desenvolupament del negoci.
Després cal valorar i detallar quin tipus de serveis es poden oferir de forma professional, a part de l'hostalatge en si, com a restaurants, salons per a conferències, piscina, spa, gimnàs, etc.
La majoria dels clients que acudeix als hotels ho fa per dos motius fonamentals: estan passant uns dies de vacances o estan de viatge de negocis. En tots dos casos és sempre una bona idea disposar d'informació, cupons i ofertes per a la realització d'activitats d'interès que es puguin dur a terme en els voltants de l'hotel.
Per aconseguir emprendre un projecte hostaler amb èxit, a més de l'anterior, cal tenir en compte alguns aspectes bàsics que ajudaran a oferir el millor servei i la millor experiència als clients.

Que els clients arribin a l'hotel i que l'hotel arribi als clients
Tant si el projecte hoteler estarà situat al centre de la ciutat, com en una zona de muntanya, cal assegurar-se que els accessos no siguin limitats. Com més opcions de transport s'ofereixin, més acceptació tindrà l'hotel.
Els turistes aposten per allotjaments accessibles i que tenguin fàcil comunicació amb estacions de tren i autobús, o amb l'aeroport. És labor de l'empresari assegurar-se d'implementar serveis per facilitar als clients la mobilitat.
També cal tenir en consideració les opcions disponibles en internet. Existeixen pàgines web, com Trenes.com, que estan guanyant acceptació entre els viatgers per la facilitat per adquirir bitllets de tren a uns preus més que competitius.
Recomanar als clients aquest tipus de serveis online, amb els quals poden estalviar temps i doblers a la planificació dels seus viatges, ajudarà a guanyar confiança i a generar una bona experiència d'usuari.
Tot emprenedor ha d'acostumar-se a pensar fora de la caixa i a elaborar estratègies diferents que li permetin aconseguir els seus objectius més ràpidament. En aquest cas, es pot anar un pas més enllà i intentar contactar amb els responsables de Trenes.com per oferir-los la possibilitat de col·laborar.
Per exemple, donar-los informació perquè puguin promocionar l'establiment a la seva pàgina web a canvi de recomanacions i ofertes per la utilització dels seus serveis podria resultar molt beneficiós.
Com Trenes.com hi ha a la xarxa infinitat de pàgines relacionades amb el turisme amb les quals es pot contactar i establir col·laboracions en la qual ambdues parts surtin beneficiades.
Trobar la manera d'aparèixer en cercadors d'allotjaments reconeguts, com Best Location Hotels, serà un triomf que atregui molts clients. Avui dia la gran majoria de viatgers cerca online on allotjar-se, tractant de triar hotels situats a la millor zona possible.

Tots els serveis i comoditats
Una vegada s'ha aconseguit l'objectiu d'atreure els clients fins a l'hotel, cal assegurar-se que se'ls ofereixen tots els serveis necessaris per a una estada agradable.
No solament cal tenir en compte els serveis de suport, com l'atenció al client en la recepció, o el personal per acomodar les maletes, sinó també assegurar-se que funcionen correctament altres aspectes no tan visibles, com la climatització, l'aigua, la lampisteria, etc.
El 84% dels clients d'hotel valora per sobre d'altres aspectes l'estat del bany i la neteja de l'habitació i de les zones comunes. Disposar d'un servei de neteja professional i treballar amb professionals que subministrin els accessoris de cura personal i tovalloles per hostaleria és fonamental.
Existeixen diverses empreses que ofereixen aquest tipus de serveis al nostre país. Per exemple, es poden comprar tovalloles per a hostaleria en Portelly.es, on, a més de tovalloles per a hotels, disposen de tot tipus de productes especialitzats en el sector.

Disseny actual i modern
Tant si les instal·lacions de l'hotel són de nova construcció, com si no, és vital dedicar temps i esforç a aconseguir una decoració i una imatge òptimes que transmetin els valors del negoci.
És molt recomanable considerar la contractació d'un interiorista o decorador per estructurar els espais i aporti valor visual a cada zona. Una imatge impecable ajudarà al fet que l'hotel sigui registrat per agències de viatges, per diverses pàgines web de reserves i per diversos guies turístics.
I, en tractar-se d'un negoci relacionat amb el turisme, cal no oblidar la presència online. Avui dia és obligatori disposar d'un lloc web atractiu i útil per als clients que tingui la possibilitat de reservar en línia i que compti amb fotos i vídeos on es mostrin les instal·lacions i serveis oferts.
Per aconseguir un negoci hoteler infrangible cal dedicar tot el temps i el sacrifici del món. Ningú va dir que fos fàcil, però seguint l'exemple de les persones que ho han aconseguit i aplicant una mica de sentit comú, el camí resulta més transitable.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.